سخنراني با موضوع علم داده و فرصت هاي كسب و كاري آن در دانشكده علوم رياضي

ارسال شده در تاریخ :
سخنراني با موضوع علم داده و فرصت هاي كسب و كاري آن در دانشكده علوم رياضي

معاونت پژوهش و فناوري دانشكده علوم رياضي دانشگاه فردوسی مشهد با همكاري معاونت ايجاد و توسعه واحدهاي فناوری پارك علم و فناوري خراسان سخنراني با عنوان علوم داده در فرصت‌های کسب‌وکاری آن» را از ساعت 12 تا 14 روز يكشنبه 19 آذر در سالن استاد دكتر بزرگ نياي اين دانشكده برگزار كرد.

در اين نشست كه به مناسبت هفته پژوهش و فناوري با حضور اعضاي هیئت علمي، دانشجويان و علاقمندان اين موضوع برگزار شد، دكتر مسعود مظلوم، مدرس و پژوهشگر پسادكتري دانشگاه آمستردام پيرامون آشنايي با علم داده به عنوان علم آينده، كاربردهاي علوم داده و معرفي بخشي از فرصت‌های کسب‌وکاری علوم داده براي حاضران سخن گفت.

دكتر مظلوم هدف از اين سخنراني را معرفي علم داده در راستاي ايجاد يك مركز تحقيقاتي در IPM كه با ديگر مراكز دنيا از جمله مركز علم داده آمستردام همكاري نمايد، عنوان کرد.

وي در خصوص داده، مفاهيم علوم داده و معرفي اپليكيشن مبتني بر آن مطالبی را بیان کرد.

دکتر مظلوم با تأكيد بر اين نكته كه با توجه به حجم زياد داده اي كه توسط استفاده‌کنندگان توليد مي شود، داده به تنهايي به درد نمي خورد اظهار داشت مهم آن است كه اطلاعات و دانش را از آن داده ها استخراج و از آن دانش استخراج‌شده، استفاده كنيم.

مدرس دانشگاه آمستردام در خصوص نحوه كار موتورهای جستجو و اينكه چگونه استخراج دانش مبتني بر علوم داده و يادگيري ماشين می‌تواند در رسانه هاي اجتماعي، خریدوفروش، آب‌وهوا، ستاره‌شناسی، فيزيك، پزشكي، سياست، ورزش، حوزه سلامت و شهر هوشمند كاربرد داشته باشد، نكاتي را بيان داشت.

وي ضمن اشاره به تعداد فراوان افراد مستعد و توانمند به لحاظ علمي در ايران بر پرورش متخصص علوم داده و بهره‌گیری از مهارت آن‌ها به عنوان راه حلي كارا و کم‌هزینه براي رفع مشكلاتي از قبيل مصرف انرژي، آلودگي هوا، ترافيك، روانشناسي و علوم انساني، صنايع غذايي و بلاياي طبيعي اشاره کرد.

دکتر مظلوم راه‌اندازی آزمایشگاه‌های علوم داده توسط شركتها و سرمایه‌گذاری روي دانشجويان دكتري، مشاركت در پيشنهاده هاي تحقيقاتي و كار با دانشجويان را مبناي آغاز همكاري علم و صنعت برشمرد.

پژوهشگر پسادکتری دانشگاه آمستردام در بخش ديگري از سخنانش ضمن اشاره به قانون مور پيرامون انفجار داده ها، در خصوص استفاده از علم داده در معروفيت برند و روش اندازه‌گیری معروفيت در شبکه‌های اجتماعي به عنوان كاربردي از به‌کارگیری علم داده در تجارت مطالبي را بيان كرد.

وي در ادامه با تاکید بر اهميت آناليز كردن اطلاعات شبکه‌های مجازي در دنياي تجارت و نشان تجاري، درخصوص چگونگی تعیین محبوبیت برند با استفاده از علم داده و هوش مصنوعي توضیحاتی ارائه کرد.

در پايان اين برنامه دكتر مظلوم به پرسش‌های حاضران پیرامون موضوع پاسخ گفت.

801109

.

.

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

https://telegram.me/ferdowsium

      
    نظرات متعلق به فرستنده ميباشند. مسؤوليت محتواي آنها برعهده فرستنده است.

    نظرات (0 نظر)

    آخرین اخبار